Handlekurven er tom

Subtotal: 0,00,-

Salgsbetingelser

Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av alle produkter hos www.kreativscrapping.no , og er kun rettet til forbrukere i Norge. Avtalen er bindende når et kjøp er gjennomført. Kunde vil umiddelbart etter å ha plassert sin bestilling motta en ordrebekreftelse per e-post. Salgsbetingelsene og annen gjeldende informasjon finner du til enhver tid oppdatert på hjemmesiden og er kun tilgjengelig på norsk.


Kjøpsvilkår hos Kreativ Scrapping;

1. Parter
Selger er:

Kreativ Scrapping
v/ Scrappekjelleren A/S  

Are Frodes veg 7B
5518 Haugesund


E-post: camilla@kreativscrapping.no
Organisasjonsnummer MVA 992 594 969 NO

 

2. Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

 

3. Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Det er ingen skjulte kostnader ved handel hos oss. 

 

 4. Betalingsmetode

Klarna check out 
Du som kunde kan velge mellom 3 betalingsmåter: faktura, delbetaling og kredittkort. Betalingen går til Klarna, og dersom faktura blir valgt, så kommer fakturaen fra Klarna og skal betales til Klarna.


Mer om de ulike betalingsmetodene med en utfyllende informasjon finner du på Klarna sine nettsider

 

 

5. Levering og forsinkelse
Behandling og sending av ordre skjer normalt 1-3 virkedager etter vi har mottatt bestillingen.

De fleste produkter skal vi ha på lager, om ikke annet er oppgitt i nettbutikken.
Vi bestreber oss på å holde vårt varelageret à jour til enhver tid. Alle produkter er tilknyttet en lagerstatus hos oss.

 

I kassen vil du få opp flere alternativer for levering:

1) Hente i vår butikk i Haugesund eller BilXtra Haugesund.

For kunder i Haugesund & omegn vil det være mulig å hente i butikk. 
Først må orden bli behandlet, deretter vil vi kontakte deg når det er klart for henting. 


Hentes i vår butikk i Haugesund  - Adresse: Tittelsnesvegen 10
Når ordren er ferdig behandlet, vil vi kontakte deg og avtale hente tidspunkt. Vi har kun åpent etter avtale.

Hentes hos BilXtra Haugesund - Adresse: Longhammarvegen 25 (Raglamyr)
Vi gir beskjed når ordren er ferdig behandlet og klar for henting. Kan da hentes hos BilXtra Haugesund, man-fre mellom 09.00-17.00

2) Sende
Ved kjøp av små varer som kan sendes i en liten og lett konvolutt, uten ark, under 200g og under 2 cm tykk, er portoen 79 kr.

Ved sending har vi fast pris på porto til 139 kr.
Vi justerer ned porto manuelt til småbrev pris, dersom pakken er innenfor småbrev kravene. Liten og lett konvolutt, uten ark, under 200g og under 2 cm tykk.

NB: Ordre betalt med tilgodelapp eller gavekort, blir ikke justert porto på dersom portoen er feil.

Ved kjøp av varer for over 1700 kr, er det gratis porto
Disse sendealternativene er uten forsikring og garanti, dersom varene forsvinner i postgang.

 

Ønsker man at pakken blir sendt til hentested, sproring og/eller forsikring så må man velge dette fraktalternativet:
NB: Det tilbys ikke gratis porto på dette sendealternativet.
*Pakke til hentested* sendes med sporing og forsikring - 159 kr



Vi bruker Bring/Posten når vi sender:
a) Pakke i postkassen/pose på dør - sendes uten forsikring
Alle brev og pakker som er under 2 kg og ikke for store blir sendt med Bring/Posten som pakke i postkassen. Ta kontakt dersom du ønsker sporingsnummer. 

Posten.no opplyser om at leveringstiden på pakke i postkassen er: 2-5 virkedager dager etter innlevering. Dersom pakken ikke kan leveres i postkasse, vil pakkel leveres i Pose på døren dersom kriterier oppfylles. viEr ikke dette mulig så vil det som regel gå 1-2 dager ekstra før den kan hentes på hentested. Leveringstiden er veiledende.
Du vil bli varslet på sms straks pakken er utlevert i postkassen eller er klar for henting på hentested, post i butikk. for utlevering, og du må selv sørge for at pakken blir hente ut innen 7 dager etter ankomst. Den blir sendt i retur 7 dager etter ankomst på hentested, dersom den ikke er hentet.

b) Store pakker og pakker over 2 kg. Blir sendt som Servicespakke, pakke til hentested, med sporingsnummer og forsikring.  
Alle pakker som er over 2 kg eller som er for store til å sendes som Pakke i postkassen, blir sendt som Pakke til hentested. Du vil få tilsendt sporingsnummer pr mail.
Posten.no opplyser om at leveringstiden er 1-3 virkedager etter innlevering, men på enkelte strekninger opptil fem. Leveringstiden er veiledende.
Du vil bli varslet på sms straks pakken er klar for utlevering på hentested, og du må selv sørge for at pakken blir hentet innen 7 dager etter ankomst på hentested. Den blir sendt i retur 7 dager etter ankomst, dersom den ikke er hentet.

Kan spores på posten.no eller via Postens sporingsapp
Les mer på posten.no eller ring kundeservice 04004 


Vi tar risikoen og har ansvar for produktene inntil du har fått sms om at produktene er levert til din postkasse eller er klar for henting i post i butikk. Brev og små pakker som evt. er forsvunnet fra postkassen etter Posten har sendt ut varsel på at er levert i postkassen, tar vi ikke ansvar for.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket eller ikke kan leveres, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve kjøpet.

Viktig: 
Du vil ikke motta en hentelapp i posten. Hentemelding sendes på sms/app.

 

Alle forsendelser har vår ID på pakken, og vil komme i retur til oss dersom den kommer på avveie. Dersom din forsendelse ikke kommer frem, forbeholder vi oss retten til å sende pakken på nytt. Dette forutsetter at vi får beskjed om at pakken ikke har kommet frem innen rimelig tid etter at vi har sendt ut sendingsbekreftelse. 
(NB: Dette gjelder ikke hvis Posten har sendt ut varsel om at den er levert i postkassen eller er klar for henting i butikk).

Post i postkassen tar 2-5 virkedager å komme frem, så vi ønsker i såfall beskjed innen 7 dager etter sendingsbekreftelse, så vi kan iverksette ettersøk av pakken. Dersom vi blir kontaktet for manglende leveranse senere enn en uke fra vi har sendt mail med sendingsbekreftelse, vil saken vurderes med skjønn. Grovheten på tiden fra du har mottatt sendingsbekreftelse til du kontakter oss, vil bestemme vår vurdering av saken. 

Du finner mer praktisk informasjon om tilgjengelighet på varer, forsinkelser, ordrebehandlingstid, ordrestatus og sendingstid hos Kreativ Scrapping, klikk her

 

6. Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ved mangler eller feil må du kontakte oss innen 3 dager fra du mottok produktet.

Skulle du være så uheldig å motta en vare som er skadet, må dette meddeles oss. 
Send oss en mail på ; camilla@kreativscrapping.no,  All reklamasjon skal foretas skriftlig. 
Har du mulighet er det fint om du tar bilder og sender oss. 
Ta vare på emballasjen. 

Varen sendes ikke i retur før vi har avtalt nærmere.

 

7. Reklamasjon og Garanti
Dersom produktene har feil eller mangler må du snarest mulig ta kontakt med oss slik at vi kan søke utbedring av feilen. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 8.

Ved reklamasjon på ett produkt trenger vi følgende informasjon sendt per mail 
- Ordrenummer 
- Kjøpsdato
- Reklamasjonsårsak og en beskrivelse av feilen. Ved maskinfeil må du oppgi serienummer
- Bilde av feilen, hvis mulig
- Saken tas videre til rett leverandør som håndterer reklamasjonen (her kan det ta litt tid før vi får svar tilbake).

Varen sendes ikke i retur før vi har avtalt nærmere. 
Kontakt oss for å motta en returseddel ved reklamasjon og/eller garanti.


8. Angrerett og bytte 
Informasjon om angrerettloven: 
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist) pr mail. Send oss en mail på ; camilla@kreativscrapping.no innen fristen.

En vare som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres.

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid.

Følgende kriterier må overholdes:
Produktet og tilhørende tilbehør som er nødvendig for å bruke produktet, skal returneres i samme stand som da du mottok det. Forseglinger skal ikke være brutt. Ellers forutsetter det at produktet med tilbehør ikke har blitt påført riper, slitasje, smuss / skitt, lukt eller andre synlige skader, for at krav om angrerett kan godkjennes.

Hvor dette ikke er overholdt, vil varer som kommer i retur, bli returnert til avsender.
Vi henviser videre til angrerettloven: § 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke dersom;

a)

dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.

Angrerettskjema ble sendt til deg i samme mail hvor du mottok faktura fra oss, dette skal ligge ferdig utfylt i retursendingen ved bruk av angrefristen.

Ved bruk av angrefristen så er det kunden selv som er ansvarlig for at pakken kommer frem til oss. Kunden må dekke returportoen selv, og vil ikke få denne tilbakebetalt. Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending. 

 Kunde er ansvarlig for at returpakken bringes tilbake til Kreativ Scrapping. Vi dekker ikke tap av pakker som skulle blitt borte i postgang til oss. Ved returforsendelse til oss bør det benyttes en sendingsmetode som gir pakken sporingsmuligheter. 

Vi er forpliktet til å betale tilbake til kunden det som kunden har betalt for varene, men ikke returporto til oss.
Tilbakebetaling fra oss skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottok produktet fra deg eller henteseddel er stilt til rådighet for oss.  


9. Uavhentede pakker eller pakker i retur pga feil adresse opplysninger
Dersom du bestiller hos oss og, og pakken ikke passer i din postkasse, har vi oppfylt vår del av kjøpsavtalen når pakken er levert til ditt lokale postkontor. Det er da ditt ansvar som kunde å hente ut pakken innen 7 dager etter pakkens ankomst på postkontor/hentested. Du er selv ansvarlig for at kontaktinformasjonen du har oppgitt på ordren din er riktig. 

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Eller om du oppgir feil adresse. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. 

Du vil da bli belastet for uavhentede pakke/pakker sendt i retur pga oppgitt feil adresse med et gebyr på inntil ca 600 kr. Dette dekker faktisk fraktkostnad vi har hatt for tur/retur, behandling av returpakken samt faktueringskostnader + et gebyr på 250 kr.


Har du ikke mottatt mail eller sms pga. feil oppgitte opplysninger står du fremdeles ansvarlig for å hente ut pakken i tide. Husk at du når som helst etter bestilling kan ta kontakt med oss for å få informasjon om bestillingen din. Denne informasjonen vises her under kjøpsbetingelser, under kjøpsprosessen i handlekurven samt på mail du mottar ved sendingsbekreftelseBetales ikke gebyr for uavhentet pakke innen forfallsdato - overføres fakturaen til inkasso for videre behandling. 

Om du ønsker ny utsending på en uavhentet pakke vil det faktureres et fraktgebyr basert på faktiske kostnader på frakten.

 

10. Personopplysninger
Vi bruker i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. I de tilfeller hvor vi også bruker personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud i nyhetsbrev etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det.

Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når: du har samtykket i utleveringen, eller når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller når loven krever det.
Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss.


Du er selv ansvarlig for at opplysningene du gir oss er korrekteDu står ansvarlig for kostnader ved sending som ikke er kommet til riktig person / adresse dersom det er gitt feil opplysninger. Du står og ansvarlig dersom kontaktopplysningene for eksempel epost-adresse og telefonnummer ikke stemmer, og vi dermed ikke har kunnet kontakte deg.  

 

11. Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.”


12. Lover som regulerer salg til privatpersoner utenfor fast utsalgssted.
Salg til forbrukere er gjenstand for omfattende regulering. 
Følgende lover har betydning for salg på Internett og dermed for innholdet i salgsbetingelsene:

Forbrukerkjøpsloven
Angrerettloven
 
Ehandelsloven 


13. Falske bestillinger og forsøk på svindel
Falske bestillinger og forsøk på svindel vil alltid bli politianmeldt. Det er ikke tillatt å bestille i andres navn, med mindre dette på forhånd er klarert med mottaker. I tilfeller hvor mottaker ikke kjenner til bestillingen vil dette bli sett på som forsøk på svindel, og blir dermed politianmeldt. 

14. Force majeur
Er KreativScrapping.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er KreativScrapping.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

15. Kopirett
Alt innhold på disse nettsidene er under KreativScrapping,no sine rettigheter, og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra KreativScrapping,no.

 

16. Endring av vilkårene
KreativScrapping,no forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene, uten å forhåndsvarsle våre kunder og/eller samarbeidspartnere.